HTML

Hat(IR)e!

Ki szeretnem magambol irni mindazt a szart amit szereny kapacitasu agyam mar nehezen dolgoz fel es mielott ido elott csak ugy bekrepalna...

Friss topikok

  • Cuccos: Kedves Kukucs, mint blogíró: tahó vagy, mint mindig itt is, a pf-n is, és az is maradsz a c*gány g... (2019.07.19. 14:41) Az emberi butasag margojara!!!
  • Kadarka Jánoska: De nagyon rá fogsz baszni, ha számok helyett az ékezetes betűk hoznák el a gazdagságot! (2019.02.02. 23:05) Megvilagosodas :D
  • Kukucs: Inkabb adok neked 5 eurot hogy kapd be a faszomat! (2012.10.31. 23:49) Svenska, az elso gondolatok.
  • Kukucs: De megerositve amit irtal: ezt mi tudjuk a legjobban milyen fontosak ezek az oldalak mert nekunk c... (2010.11.18. 00:32) Agyglobalizacio
  • Qki: A UPC Mo-on is elég faszslukkoló szóval én meg se lepődöm... Az én korlátlan mobilnetem se korlátl... (2010.11.05. 11:10) UPC Communication Ireland Limited

Linkblog

Minnel tobb idot toltok el a szamitogep elott annal jobban kezdek rajonni mennyire mertektelenul karosak ezek a kozossegi oldalak a tarsadalmunkra. Sok reszet lehetne ennek a karos hatasnak emliteni de konkretan en most csak egyen keztem el melyebben gondolkozni igy alvas helyett. Meghozza azon, hogy ezek az oldalak oriasi mertekben novelik a depressziot atrendezve az egesz gondolkodasmodunkat es ertekrendunket. Mivel nem vagyok olvasott igy megint csak sajat peldambol indulnek ki ami lehet hogy elszigetelt es ebben az esetben csak magamnak irok, de hatha megsem. A problemat abban latom, hogy a felesleges es hasztalan informacio mennyisege oriasi, majdnem vegtelen egy egy ilyen oldalon. Pedig en csak ket ilyen kozossegi oldalon vagyok jelen(Iwiw, Facebook) es mondom ezt, de vannak akik ennel sokkal tobbet hasznalnak. Lassuk csak mire es hogyan ertem a sok es folosleges infokat amik hozzajarulhatnak a depresszio kialakulasahoz. Olyan dologbol akarok kiindulni ami egyetemesen mindenkinek a fejeben pozitiv kepet valt ki es mindenki hatalmas pozitivumkent kezeli le es megis a vegen valahol roszallast es irigyseget okoz, ezaltal negativ dologga alakul: a nyaralas. Mindenki imad nyaralni mindenki szereti suttetni a hasat, jokat enni, inni. (Jo magyar szokas szerint leginkab kulfoldon). Ugy velem egy atlag ember egy evben max egyszer vagy egyszer sem tud eljutni nyaralni manapsag, de ha megis sikerul az jelentos anyagi forrasokat emeszt fel a csaladi kasszabol es ilyesmire meg en sem vagyok soher kolteni, sot. Szoval megvolt a nyaralas es meg alig ertunk haza vagy haza se kell ernunk(IPhone) es mar rakjuk is a kepeket a kozossegi oldalra, hogy buszken mutassuk legujabb hoditasunk. En az iwiwen ismerek 500 embert (kb 10et mondanek a baratomnak, 20 csaladtag, a tobbi meg....) a Facebookon meg, hat vagy eleget. Tegyuk fel, kulon kulon idopontokban mind elmegy valahova es mikor megjon feltolti a kepeit, ez majdnem hogy azt eredmenyezi hogy ha a falakat nezem vagy csak a frissitett kepeket kerem le akkor eleg sok nyaralos kepet fogok kapni. Namarmost a joember agya mit csinal??? Altalanosit! Hogyan?? Elkezded nezegetni a kepeket...jee ez volt nyaralni...de jo kepek..jee o is volt nyaralni...de szep helyre ment...nezdmar okis gorogbe voltak....na ok se mondtak hogy horvatba mennek. Mire a szezon vegere atnaztel vagy ket tucat galeriat az agyad mar nem az eddig latott egyenekre fog gondolni csak arra fog emlekezni, hogy eleg sokan voltak nyaralni es amikor ehhez meg szezon vegen hozzajon meg egy jo adag kep az agyad onkenytelenul is hogy szamol??? En ezt elneveznem pszichomatematikanak: Sokan + meg egy paran = MINDENKI!! Szoval miutan vegig neztel egy jo adag kepet az agyad arra a kovetkeztetesre jut hogy basszus iden is MINDENKI volt nyaralni. Ezt megerositendo pedig az agyad vegtelensegig tudja dobalni es keverni a latott kepeket. Ebbol pedig kijon a legroszabb trukk amit az agyad csinalhat veled: MINDENKI VOLT MINDENHOL NYARALNI!! Tehat ha te csak egyszer voltal meg akkor is roszul fogod erezni magad, plane ha nem voltal abban az evben egyszer sem(vagy az elmult 5 evben). Tehat ezek az oldalak tudatt alatt azt indukaljak hogy minnel tobbszor menj es mindent kepekben dokumentalj kulonben lemaradsz a kozossegtol. Valojaban csak a nagy szamok torvenyenek esunk aldozatul itt es az informacio korlatlan aradatanak. Pedig a valosagban legfeljebb az ismeroseim max 10% utazott az adott evben es lehet hogy kozoluk is csak sokan tobb ev utan tehettek meg, de ez ugye a kepeken mar nincs rajta! Jo pelda erre (es ha olvasnad Pere akkor semmi sertes csak szemelyes elmeny) hogy altalanosban nemhogy ilyen oldalak de ugye meg internet sem volt es meg kevesebben tehettek csak meg hogy utazzanak. Legjobb barim, Gabor es csaladja megtehettek hogy neha elutazzanak olyan helyekre amikrol mi meg csak nem is hallottunk es amikor visszajott es elmeselte par szoban hogy merre jart mi csak hallgattuk es abrandoztunk vajon hogy is nezhet ki egy olyan tengerpart, kepeket nem lattunk sosem es talan ezert is volt hogy nem fajt annyira. Ezer szonal is tobbet mondhat egy kep egy soha nem latott vilagrol ahova mindannyian vagyunk. De oszinte leszek akkor valahogy nem fajt mert kepek hijan nem tudtam mi az es hogy nez ki csak azt hogy jo es a baratom jol erezte magat! Kepek hijan ellensulyozni tudta gyermeki agyam a Dominikai tengerpartot a Magyar Tisza-partal ahol meg en ereztem kivaloan magam. Tehat mi tortent? Almodozas 5 percig aztan mindenki boldog a sajat vilagaban! Akkoriban a kepek azert keszultek hogy mindenkinek sajat maga szamara jelentsenek valamit es nem azert hogy megmutassak hogy mennyi penzunk van vagy nincs. Mindig is tiszteltem Pereben ezt hogy soha nem vagott fel elottunk ilyen dolgokkal holott lett volna mivel. Az igy visszatartott informaciokkal erteket oriztunk meg sajat szamunkra es kesobb masok szamara is, lasd regi fenykepalbumok. Mindenkit valahogy mas erzes fog el ha a kezebe vesz egy ilyen albumot. Milyen erzes fog el minket ha megnezunk egy-egy ilyen mappat az iwiw-en??? Megmondom en: mar semmilyen!! Csak az amit mar leirtam hogy Mindenki mindenhol nyaral!! Minnel tobb informacio jelenik meg egy egy ilyen oldalon en kezdem annal kisebbnek erezni magamat mert ez nem csak a kepekkel van igy de elobb utobb ez tortenik a legtobb egyebb informacioval is. A kepeknel hat ez a fajta depresszio a leggyorsabban mert nagyresz vizualis tipusok vagyunk. De nekem egyre jobban kezd az az erzesem lenni hogy kezd MINDENKI MINDENT CSINALNI csak en vagyok egy szar mert ha csak magamat nezem en nem sok mindent csinalok egyedul, bezzeg a regisztralt 500 haverom meg mindent csinal. Magyarul az agyam kezdi globalizalni az ismeroseimet es egyetlen szemelykent vetiti ki nekem oket akik rengeteget utaznak jo helyekre es ott minden jot csinalnak es ettol en eleg roszul fogom erezni magamat akaratlanul is. Megszunt a szemelyes kapcsolattartas es ha talalkoznal is valakivel az hiszed ismered ot meg annak ellenere is hogy mar 3 eve nem lattad hiszen nap mint nap latod a kepeit meg hogy miket kommentel meg miket post-ol. Gusztustalan ez az egesz!! Most mikor otthon jartam es egy hirtelen otlettol vezerelve talalkoztam Sz.Szabival rajottam hogy nem tudok rola semmit pedig azt hittem ismerem. Egykor egy lakasban egy szobaban aludtunk, nem lattam mar jo ket eve es ez a franya rendszer elhitette az agyammal hogy nem sok minden tortent azota es meg mindig ugyan ilyen viszonyban vagyunk! Mondom, attol van ez, hogy latom a nevet ahogy naprol napra kommentel. Az ember azt hiszi hogy mennyi baratja van mert latja a sarokban azt a buzi nagy szamot meg mennyi embernek ir kommentet egy nap meg ot hanyan "lajkoljak" egy napon! De amikor az ember kihuzza a fejet a seggebol rajon hogy senki nincs ki ket elo szot szoljon hozza es a hazi legyeken kivul nem sok elolennyel talalkozik. En elismerem hogy fontos szerepe van a kapcsolat tartasaban ezeknek a programoknak de az hogy mar mindenki itt EL az mar kicsit sok!!! Es ha felnezek egy pillanatra a monitorrol rogton depresszios es nagyon maganyos leszek. Annak orulunk hogy mindenki megvaltoztatta a profilkepet rajzfilmesre??????? Gratulalok, mindenki hos lett!! Ha tehetnem minden facebookon meg iwiwen toltott idot amit ilyen szarokkal basztam el szivesen elcserelnem a nagymamammal eltoltott percekre sot az osszes ott toltott idot csak egy nagyis percre!!!! Haladunk a nagyzas es a tekozlas vilaga fele globalizacio es fejlodes cimszo alatt es mar magunknak is szegyeljuk bevallani hogy egy-egy szalonna sutes a haverokkal vagy a csaladdal tobbet er barmilyen tengernel. Vagy akar egy jo kirandulas a Pilisben. Mar akiknek meg volt ilyenben reszunk, mert az utanunk felnovo generaciok mar csak a mocskot fogjak ismerni...Es minden egyes alkalommal amikor fellepunk ezekre a kozossegi oldalakra sajat ertekeinket pusztitjuk el.Rohamosan.....

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://irracionalizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr492451565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Qki 2010.11.16. 11:26:13

Sajnos rohadt nagy igazság van ebben.

Sziszabi 2010.11.17. 13:05:57

Mi az, hogy nem tudsz rólam semmit töki. Az természetes dolog, hogy sok minden új történt velem az elmúlt 1-2 évben (butaság azt gondolni, hogy csak annyi minden, amit a faszbookon látsz), amiről nem tudtál, de attól még ismersz. Lényegemben nem változtam.
A másik...azt mondod már nem vagyunk olyan viszonyban. Hát most is egy szobában aludtunk nem? :)

A cikk lényegével egyébként egyetértek, csak a rám vonatkozó részel nem tudok azonosulni...:)

Kukucs 2010.11.17. 14:15:11

@Sziszabi: Ja csakhogy most a sok evvel ezelotti fonalat vettuk fel. Ami nagyon jo volt es faszaul ereztem magam csak kozben kimaradt par ev amirol mielott taliztunk en ugy gondoltam hogy tudok ezen oldalak miatt, de kisult hogy megsem..

stukker 2010.11.17. 21:43:57

Hát nem tudom, én nem így látom. Értem mit akarsz mondani, de minden itt is a mértéken múlik, nyilván nem mindenkinél ugyanaz a helyzet. De szerintem a kapcsolatok minősége nem változott, az embernek ugyanúgy megvannak a barátai, akikkel személyesen tartja a kapcsolatot. Viszont ezeknek az oldalaknak megvan az az órisái előnye hogy rengeteg rég látott ismerősöddel is tudjad tartani, akárcsak futólag. Ha nincs közös élmény, elmúlik minden emberi kapcsolat. Így viszont bármelyik rég nem látott barátodat akivel sose találkoznál már az életedben, ha ezek az oldalak nem lennének, most megteheted bármikor és újra kialakulhatnak közös porgramok. Vagy másik példa, a munkahely keresésnél például kimutatták hogy pont ezek a másodlagos kapcsolatok a legfontosabbak az elhelyezkedéshez. De ezek sose válhatnak meghatározóhoz az emberi kapcsolatokra, legalábbis normális embereknél. Ez a képes dolog engem nem frusztrál, mindenki szereti ki tenni amire büszke - vagyis vannak ilyenek - ezzel nekem nincs bajom. De nyilván van a másik példa aki azért tesz ki 100ezer képet, angolul aláfestve h érzékeltesse hogy ő mennyire fontos ember. Ezek azok az emberek akik gyengeségüket akarják ellentétesen feledtetni - nyilván aki fontosnak érzi magát annak nem kell éreztetnie másokon.
De én összességében nem látom ezt tragédiának, de értem mit akartál írni - emberi kapcsolatok kiüresedése -és ezzel egyetértek, de ebben szerintem nem sok köze van magának ezen közösségi oldalaknak, max elfedheti egyes személyeknél ezt az érzést.

Kukucs 2010.11.18. 00:30:04

@stukker: Amit valaszul adtal mind igaz es en is pont nemreg szembesultem egy ilyen masodlagos kapcsolat ertekevel es vettem fel a kapcsolatot itt kint ezzel az emberrel. En is tisztaban vagyok a dolog jo oldalaval csak szerintem ez a dolog az iranyban torzul amit en leirtam es egyre tobb es tobb ilyen kepkirakos angolul(sem tudo)irogatos van vagy lesz. Lasd.: napiszar.com ,subba.blog.hu , netszar.net es sorolhatnam. Mind ekes bizonyitekai ennek.

Kukucs 2010.11.18. 00:32:23

De megerositve amit irtal: ezt mi tudjuk a legjobban milyen fontosak ezek az oldalak mert nekunk csak ez van kapcsolattartasra veletek, otthoni baratokkal.
süti beállítások módosítása