HTML

Hat(IR)e!

Ki szeretnem magambol irni mindazt a szart amit szereny kapacitasu agyam mar nehezen dolgoz fel es mielott ido elott csak ugy bekrepalna...

Friss topikok

  • Cuccos: Kedves Kukucs, mint blogíró: tahó vagy, mint mindig itt is, a pf-n is, és az is maradsz a c*gány g... (2019.07.19. 14:41) Az emberi butasag margojara!!!
  • Kadarka Jánoska: De nagyon rá fogsz baszni, ha számok helyett az ékezetes betűk hoznák el a gazdagságot! (2019.02.02. 23:05) Megvilagosodas :D
  • Kukucs: Inkabb adok neked 5 eurot hogy kapd be a faszomat! (2012.10.31. 23:49) Svenska, az elso gondolatok.
  • Kukucs: De megerositve amit irtal: ezt mi tudjuk a legjobban milyen fontosak ezek az oldalak mert nekunk c... (2010.11.18. 00:32) Agyglobalizacio
  • Qki: A UPC Mo-on is elég faszslukkoló szóval én meg se lepődöm... Az én korlátlan mobilnetem se korlátl... (2010.11.05. 11:10) UPC Communication Ireland Limited

Linkblog

Most neztem egy jo filmet, szerelmetes, egy irorol szol ugyhogy nekem is irni tamadt kedvem. Barcsak tudnek is   irni...vagyis tudok csak jo lenne ha masok szerint is ez lenne a helyzet.Ma ismet kimentem a csendes kikotobe utanna meg elmentem gombat szedni, talaltam vagy 10-15 kulonbozo fajtaju gombat de mivel csak a rokagombat tudom egyertelmuen azonositani ezert csak azt szedtem, mivel nincs mar igazan szezonja igy nehez volt, bar vacsira eleg lett. A taj maga csodaszep, a nyilt vizet nem is lattam meg mert annyira tagolt a part hogy csak
obloket meg kisebb szigeteket latni csak mindenhol. A lakohazak csendes kis utcakban egymastol tavolabb helyezkednek el, egyszintes max 65-70 m2 alapterulet fahazak, persze jol szigetelve. Nem latni kirivo szineket, palotakat, csicsas "szarsagokat" a haz korul, csak a rendezett udvart meg max egy vendeghazat vagy faskamrat. Az epuleteken buszken lobog a sved zaszlo...van is mire buszkenek lenniuk en azt hiszem. Eloszor az amcsikrol hittem azt, hogy ez valami onimado butasag amit ok csinalnak a mindenhova kilogatott zaszloval de (habar naluk tulzasnak tartom) mar tudom, hogy okis csak ugyanugy hisznek az orszagukban ahogy a svedek. En nem hiszek az enyemben jelenleg, regen en is hittem, de mar nem. Latva mas kulturakat,lakni mas orszagokban raebresztett arra, hogy mindezidaig csak modernkori rabszolgak voltunk, vagyunk, arra beidomitva, hogy azt a keveset amit megkerestunk olyasmire koltsuk amire nincs is szuksegunk. Itt az emberek nagyresze megertette azt, hogy csakazert nem vesz uj autot, hogy a szomszedot iriggye tegye hanem jobban jar ha vigyaz arra amilye van es nem hajtja ki a lelket is belole. Az az auto amivel most jarok egy `98-as Saab es annak ellenere hogy 370E km van benne majdnem uj. Ugyis megy mintha uj lenne...Az ehhez hasonlo dolgok miatt lassabb itt az a folyamat ami a mi tersegunket mar felemesztette. Na meg persze az apro reszletek, merthogy az ordog azokban rejlik. Az autopalya ala epitettek egy alagutat, nem talalnatok ki miert van ott: a bekaknak, hogy ott vandoroljanak mert amig az uton ugraltak at es tul sok pusztult el. Amirol mar facebook-on irtam: az uveg es palackvisszavaltas...holott csak 1 koronat kapsz egy palackert vagy dobozert megis mindenki gyujti(holott az annyira kicsi penz talan ki is akarjak vonni.). Sebesseghatarok betartasa es nem csak akkor ha merokamera jon hanem mindig... fuggetlenul attol hogy Audi S8-asod van e vagy egy oreg Volvod. A szelektiv hulladekgyujtes nem csak egy nagy mese mint nalunk, ha jol szamoltam 8 kulonbozo kuka van kihelyezve a nagyobb bevasarloknal, de mi is 3 fele gyujtjuk itthon es persze masok is igy tesznek. Persze most videken vagyok de sokkal nyugodtabbnak tunik itt minden es mindenki. Talalkoztam helyiekkel es mindig tevedtem a korukkal kapcsolatba, Marek akinel lakom eleg sok embert ismer errefele es mindig kerdezget hogy szerinted o mennyi? A szomszedunkra azt hittem max 52 erre kiderul, hogy 64 lesz, egy 72 eves munkatarsara a Marek-nak is azt mondtam hogy nem tobb mint 55...furge volt na es fiatalos... persze reg nyugdijas csak szeret dolgozni..ja es a szomszed apukaja meg 86, nagy pias az oreg de mar csak unalmaban :). Arra akarok kilyukadni hogy a stresszmentes kornyezet mennyire erzekelteti hatasat. Az en helyzetem kicsit mas, nem igen lazithatok, eleg sok forog kockan, de itt meg feszultnek lenni is nehez. Minden hidegebb este lobog a tuz a kandalloban es eddig ketszer voltunk szaunazni is, a sajatunkba a haz alatt. Az jutott eszembe amikor a Tomival elmentunk Tatan, jol ereztuk magunkat csak mennyivel jobban esik ha nem kell fizetni erte. Ez utanna jutott csak az eszembe, de gondoljunk bele: elvileg kikapcsolodni mesz ami rogton azzal indul, hogy megfejik a penztarcad(megha csak egy ezres de akkor is fizetsz es fizetni nem jo erzes ha a forrasaid vegesek), bezzeg otthon sor a kezdes. Otthon majdnem minden amit mi szorakozasnak hivunk a penztarcad "sulyanak" sulyos csokkenesevel jar egyutt, persze ez csak azert tunik igy mert otthon nincs is mit nagyon kolteni. Sok jo dologrol hallottam itt az elmult
masfel heten: ingyenes korhazi ellatas, 5 ev utan nyugdijba mehetsz, ha a feleseg a gyerekneveles mellett dolgozni szeretne (a sajat szuloi fizetese meg a gyerek utan jaro penz melle)az allam biztosit reszmunkaidos takarito munkat, amit kicsit nehezemre esik munkanak hivni mart inkabb ilyen kismamak csevegese masok otthonaban, ja es hogy hol teszik mindezt?? ha 20 evig fizetsz adot(akar utcaseprokent) akkor allamilag jar neked takarito. A szamlakat evente egyszer fizeted, persze elhanyagolhato osszeg, vagy ha berelsz akkor benne van minden az amugy sem egetvero lakberben. Hitelt egy ev utan minden tovabbi nelkul kaphatsz...kamat max 3%, kocsira 5%. Napestig sorolhatnam meg azt hiszem de ezek (es nem teljesen) csak azok amit masfel het alatt tapasztaltam, lattam, hallottam. Foleg a szomszedtol aki a Marek fonoke es egy tobb millio euros ceget vezet.
Meghivott minket vendegsegbe...latszik hogy van penze de semmi cifra, minden egyszeru, letisztult. Az apja halasz volt, o is halasz volt, meg tuzolto is :D, meg komuves. Itt mar tudtam hogy sok kozoset talalunk majd egymasban, 3 fele igen jo minosegu wiskey mellett beszelgettunk sokmindenrol. Vagy 4 oran keresztul, igen szerteagazo temakban...Jol ereztem magam es tanulsagos volt. (masnap annyira mar nem..) Reg talalkoztam ilyen kozvetlen emberrel, aki raadasul a tarsadalmi rangletran ennyire magas helyen csucsul. Szeretnek itt maradni marcsak azert is, hogy megtobbet megismerhessek ebbol az orzagbol es a lakoibol. Remelem a bearamlo sok mihaszna aki a rendszert csak kihasznalni jon ide felfordul az ide vezeto hajo vagy repulo uton es hagyjak bekeben es gazdagsagban elni az itteni kemenyen dolgozo embereket, akik egy jo vilagot teremtettek meg maguknak es ezt meg is szandekozzak tartani. Remelem svedorszag soha nem jar ugy mint irorszag vagy a pazarlo gorogorszag. Valamint remelem, hogy ennek en is reszese lehetek. Orulnek ugyanis ha mindezt nektek is megmutathatnam..

Utoirat: majdnem elfelejtettem a legviccesebbet: az ajtonkon (es igy van ez a szomszed hazakon is)nincs kulcslyuk, se zar, se a teraszajton, ugyanis nem zarjuk...a kocsi tarva nyitva a kulcs benne,de akkor is ha bevasarolni megyunk.. :D

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://irracionalizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr354863590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.10.23. 00:48:26

Örülök hogy végre jól érzed magad! Jól hangzik amit írtál! Jöhetnek majd postok gyakran!
Szabi

facsig 2012.10.28. 17:46:29

Azért vehetnél kb. 5 Euroért egy ékezetes billentyűzetet is, hogy ne kelljen ezt a töméntelen hosszú szöveget, úgy olvasni mint 1970-ben. Aki ennyit tud írni magyarul, az erre is figyelhetne.

Kukucs 2012.10.31. 23:49:31

Inkabb adok neked 5 eurot hogy kapd be a faszomat!
süti beállítások módosítása