HTML

Hat(IR)e!

Ki szeretnem magambol irni mindazt a szart amit szereny kapacitasu agyam mar nehezen dolgoz fel es mielott ido elott csak ugy bekrepalna...

Friss topikok

  • Cuccos: Kedves Kukucs, mint blogíró: tahó vagy, mint mindig itt is, a pf-n is, és az is maradsz a c*gány g... (2019.07.19. 14:41) Az emberi butasag margojara!!!
  • Kadarka Jánoska: De nagyon rá fogsz baszni, ha számok helyett az ékezetes betűk hoznák el a gazdagságot! (2019.02.02. 23:05) Megvilagosodas :D
  • Kukucs: Inkabb adok neked 5 eurot hogy kapd be a faszomat! (2012.10.31. 23:49) Svenska, az elso gondolatok.
  • Kukucs: De megerositve amit irtal: ezt mi tudjuk a legjobban milyen fontosak ezek az oldalak mert nekunk c... (2010.11.18. 00:32) Agyglobalizacio
  • Qki: A UPC Mo-on is elég faszslukkoló szóval én meg se lepődöm... Az én korlátlan mobilnetem se korlátl... (2010.11.05. 11:10) UPC Communication Ireland Limited

Linkblog

Mindenki mas okbol hagyja ott Magyarorszagot de megis a legtobben nyilvan az anyagi okok miatt dontenek az emigralas mellett, remelven hogy par ev alatt osszeszedhetik magukat majd visszaterve kicsit rendezettebben ott folytathatjak ahol abbahagytak. Eppen ezert a legtobben nem is az alap problemat akarjak orvosolni, csak a tunetet...vagyis a penztelenseget! Ugy gondoljak hogy par evi kulfoldi munkaval felul emelhetik magukat a probleman  meg az allando letbizonytalansagon majd visszaterve ugyan abba a kozegbe gondtalanul elhetik az eletuket tovabb....Tehat a legtobben el sem gondolkodnak azon hogy mi is okozta a penztelenseguket az elso korben! Ha engem megkerdeznek hogy miert jottem el otthonrol az elejen meg talan en is ugyan ezt a valaszt adtam volna. Bar aki ismer az tudja hogy az anyagiakon kivul egy halom dolog idegesitett es baszta a csorom otthon (burokracia,politika,oktatas berek de ebbe nem akarok hosszan belemenni...bar a vege fele mondhatjuk hogy mar majdnem mindennel igy voltam) de megis ha az embernek nincs viszonyitasi alapja akkor nem is igazan tudja megfogalmazni hogy mit is keres amikor elhagyja a hazajat igy akkor meg en is inkabb a tobbseghez tartoztam....Tobb mint het ev nagy ido...eleg ahhoz hogy az ember raebredjen mi is volt, vagy mi is a baja a hazajaval valojaban es miert is hagyta ott! Ma nem csak megertettem hanem meg is tapasztaltam, meghozza a sajat boromon! Merges vagyok, mert egy masik orszag lakosakent kellett mindazt atelnem amit normalis esetben otthon kellett volna es meg mergesebb vagyok hogy ezeknek a lehetosegeknek a toredek feltetele sem all rendelkezesre szulofoldemen. Tehat ha most megkerdeznek, mostmar egyertelmuen tudom a valaszt a miertre: A szulohazam soha, meg a lehetoseget sem teremtette meg szamomra egy elfogathato eletnek vagy annak a remenyet  hogy egyszer akar  elerhetem azt! Egyszeruen nemhogy alkalmat vagy kedvezobb felteteleket teremtett volna a szamomra, de inkabb, meg rendesen akadalyozott abban hogy barmi eselyem legyen a celjaim eleresere!! Mostmar tudom, hogy en nem azt hianyoltam hogy a Magyar allam nem gondoskodott rolam, de azt hogy a Magyar allam eselyt sem adott nekem, hogy en gondoskodhassam magamrol!!!! Eloszor egyenesen szabotalta az oktatasomat, majd a kozgondolkodas es a koznorma szerint alsobbrendunek allitott be mivel nem vegeztem egyetemet, ennek folytatasakent rendes berre, igy rendes eletre sem igen lehetett kilatasom...nem hagyva mas valasztast mint emigralni es megkeresni azt az orszagot ahol mindez nem igy mukodik. A mai nappal elmondhatom hogy ez kurvara sikerult!!! Megtalaltam azt az orszagot amit kerestem...azt az orszagot amely a mukodesevel elosegiti illetve megkonnyiti a benne elok eletet! A mai nappal elmondhatjuk, hogy elertem mindazt amit, ha egy atlag, berbol mukabol elo fiatalt megkerdezunk mik az almai a jovore nezve vagy hol szeretne lenni harminc x evesen akkor o is pont ezt valaszolna (amugy en is ezt valaszoltam volna 18 evesen tuti): csalad,lakas,stabil jolfizeto melo,kocsi, meg evente nyaralas. Akkor mondom mi a kulonbseg a orszag kozott....Magyarorszagon ez a legtobb becsuletes, egyszeru ember szamara egy teljesen elerhetetlen cel, egy alom marad csak! Ezzel szemben, en, ma, nem egesz 3 ev alatt, teljesitettem ezt az almot a semmibol...a nullarol!!!!...es nem is akar milyen "ellenszelben". Angol nyelvet jol beszelve erkeztem meg egy orszagba ahol meg csak nem is ez a hivatalos nyelv, megis mindenki jol beszeli...persze ez nem valtoztat azon hogy a nyelv ismerete nelkul az allasok 90%at nem tudnam betolteni, megis koszonhetoen az egyszeru okj-s, amugy szart sem ero kepesitesemnek valamint a 3 eves szakmai tapasztalatomnak felvettek egy etterembe mezei szakacsnak. Azota is itt dolgozom, ez az elso es azota is egyetlen munkahelyem...Az elmult majd 3 evben 3 szor emeltek a fizetesem es azota en lettem a hely foszakacsa beosztottakkal es sok sok felelosseggel!!! Mindekozben amikor idejottunk akkor szuletett meg Gabika a kicsi babam igy a felesegem az ingyenes sved nyelviskolaba jaras mellett foallasu anyuka is. Az elmult 2 es fel ev alatt tehat csak az en fizetesembol eltunk, bereltunk szallast, vasaroltunk friss valtozatos taplalo elelmiszereket (amit megkivantunk es soha nem az olcsobb tescos szart), jartunk el ebedelni vagy baratokhoz sorozni... De ami meg ennel is fontosabb, hogy az elmult ket es fel ev alatt sikerult meg igy is annyit felretennunk, hogy ket honappal ezelott vettunk egy hasznalt, joallapotu full extras, 5 csillagos torestesztu csaladi autot(a szar 2007es diesel fabiat csereltuk amivel otthon egy kereskedo jol atbaszott....nincs ra jobb szo). De az ket honapja volt...es az elejen azt irtam hogy a mai nap a fontos..A MA: voltunk az ingatlanugynoknel, mert nem egeszen egy hete meglattam egy hirdetest egy elado lakasrol itt a varosban....MEGVETTUNK!!!! Meg mindig volt annyi felretett penzunk, hogy le tudjuk rakni a 15% kezdo reszletet... Amugy a bank egy telefonhivas utan megitelte a fennmardo teljes osszeget amibol amugy otthon egy Budai hazat siman lehetne venni...sot nemcsak hogy megiteltek...most eppen egymassal versengenek hogy melyik tud kisebb kamatozasu konstrukciot ajanlani....Szoval onnantol kezdve hogy Muter atkuldte a hirdetesrol a linket  egy hetre ra ala is irtuk a papirokat!!! Tehat osszegezve amit itt akarok mondani: Egy szar szakmunkas szakacs aki meg a helyi nyelvet sem beszeli, ugy hogy kozben eltartotta a csaladjat, nyaralni mentunk es mindent megvettunk magunknak amit ugy ereztunk...meg igy is felre tudott tenni annyi penzt 2 es fel ev alatt hogy 2 honapon belul ki-cash-eljen egy kocsit meg egy lakas 15%-nyi kezdo reszletet!!!!!   2 es fel ev alatt...otthon egy videki foszakacs kap havi netto 180at(nagyon jo esetben) minimumra bejelentve ha szerencses...majd felvesz egy teljesithetetlen hitelt 30 evre, ami mellett nelkulozik hogy tudja fizetni, ugy hogy az asszony is gurcol igy a csalad csak lefekves elott talalkozik, ugy, hogy kozben mindketto belerokkan a stresszbe....Es megvalami: hogy hogy erzem magam? Ez a legfurcsabb...a legjobb szo ra az hogy: atlagosnak! Atlagosnak erzem magam...tehat ebben a tarsadalomban ahol elek ez a normalis...ez az elfogadott es a kozgondolkodas es a kozvelekedes ezt tartja elfogadottnak.... ha dolgozol, felre tudsz tenni, abbol pedig mindent meg fogsz tudni venni amihez egy normalis, atlagos elethez szukseged lehet:kocsi,lakas, nyaralas, elektronikai kutyuk, miegymas!!! Magyarorszagon az atlagos egy negativ ertelmu degradalo szo. En...Svedorszagban....szeretek atlagosnak lenni...Amikor a 22 eves kollegam vette kb. 1 evvel ezelott a lakasat akkor azt ereztem, hogy ur isten mekkora hatranyban vagyok hozza kepest(es az eletben is mekkora hatranybol indultam csak azert mert Magyarorszagra szulettem) es nem volt egy hetig sakal reszeg, meg rendezett bulikat, meg nem szaladgalt alsogatyaban fel ala, hogy vegre megvette a kerot hanem ugy viselkedett mintha ez lenne a vilag legtermeszetesebb dolga hogy egy palyakezdo sved szakacs 1.5 ev melo utan lakast vegyen.... akkor meg ugy gondoltam hogy majd ha en vegre megengedhetem magamnak akkor majd jol megmutatom hogy kell unnepelni!!! De nem...a barataink meg a kollegak gratulaltak a fonokom meghivott egy sorre meg egy whiskyre es ennyi! Az elet megy tovabb, en is eljutottam odaig, hogy mara nekem is termeszetes erzesse valt hogy vettem egy lakast mert meglattam es megtetszett es van annyi penzem hogy akar 4  ilyen hitelt is tudjak perkalni ugy hogy ne veszelyeztessem az anyagi helyzetunket!!! Mert a csaladomnak nagyobb letbiztonsagot jelent plusz egy extra szobat ha sajat helyunk lehet...es ennyi! Senki nem akart atbaszni, semmilyen allam vagy bank nem baszakodott velunk, semmilyen hivatalban nem jartunk es semmilyen ugyveddel nem beszeltunk! kb 15 sms-be es 10(1-1 hivas a ket kulonbozo banknak hogy melyik tud lejebb menni a masik ala kamatban) telefonhivasomba kerult megvenni a lakast amit egyszer lattunk elotte 20 percig!!! (amugy itt gyorsan kell lepni mert 2 havonta hirdetnek meg kb 1 lakast ami nekunk megfelelt) A hivatalos arveres elott sikerult megvenni (ami itt kokemenyen felfele megy, nem ugy mint otthon a magas kinalat es az alacsony fizeto kepes kereslet miatt lefele meredeken) +16%ot raigerve az eredeti arra de meg igy is azalatt amit a tulajok elozetesen elkepzeltek!!  Mondom megint... 2 es fel ev alatt!! Ezzel szemben megint csak aki ismer az tudja hogy Magyarorszagon 18-19 eves koromtol kemenyen meloztam neha 3meloba legtobbszor heti 80+ oraban... es mit sikerult elernem addig a pillanatig(5-6 ev) amig nekivagtam Irorszagnak??? Egy corsat 8ev hitelre meg 1500 eurot kpban...amibol a Mari lengyel baratunk 850et egybol magaeva is tett a hostelban :))) !!!  Ha meg maradtam volna, azota se lennek meg a hatarban sem... Es visszakanyarodva ahogy mondtam a tobbseg hazater abban a tudatban hogy mostmar megnyugodhat otthon, mert gyujtott egy kis biztonsagi tartalekot....nem is gondolva arra hogy abba a renszerbe ter vissza ami eredetileg is ellehetetlenitette es ezutan is ugyan ugy fogja gancsolni az eletet es az elobbrejutasat, boldogulasat ahogy csak tudja....Es persze a rendszer nem is fog valtozni amig mindenkit csak az erdekel , hogy hogyan tudja magat tobb penzzel a rendszer fele helyezni....Reszemrol en maradok es megprobalom bepotolni azokat az eveket amiket a rossz oktatasi rendszer a magyar allam a mav a bkv az adohivatal meg a geci valalkozok meg a jo isten tudja meg kik otthon elraboltak, elloptak az eletembol es kozben elvezem hogy egy senki atlagember vagyok... 30 evesen csaladdal, kocsival, lakassal, jo fizuval egy stabil meloban,evente nyaralassal, whisky es rum gyujtemennyel..... Egy valora valt (Magyar) alom, ami itt inkabb mindennapos!!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://irracionalizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr457359572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása